Etiketter

tisdag 1 maj 2012

Har taskiga tävlingsnerver

Har inte skrivit något om hur det gick i  King of mälaren. Absolut inget fel på den tävlingen , det är fel på mig.
Måste vara fel på mina tävlingsnerver.
Att det ska vara så svårt att få fisk när det är tävling!!!!!

Har googlat runt lite på nätet och hittat detta:


DU kan vinna !

1. Självförtroende bäddar för viljan att vinna och ger den tillsats av säkerhet och hårdhet som inte känner till något som heter ”ge upp” eller ”kompromissa”. Självförtroende bygger i full utsträckning på en riktig teknik i tillämpningen såväl fysiskt som psykiskt. Självförtroende kombinerat med kunskap, god fysisk kondition och en önskan att vinna kommer att garantera att du alltid gör ditt bästa. En chans till stordåd ligger i varje persons makt. Du måste ha självförtroende att du är kapabel att fiska bättre än någon tidigare gjort. Du skall veta att du kan vinna om det är det du förutsatt dig att göra.

2. Var en ”hungrig” fiskare. Den som med friskt mod och glupande aptit går in för seger har de största chanserna att lyckas.

 Grunden till denna artikel kommer från ett kompendium som troligen gjorts av en engelsk pistoltränare.
jag bytte ett par ord så att det skulle passa mig bättre .

Går det dåligt i början så rasar mitt självförtroende.
Måste peppa mig mer innan tävlingar.
Jag har redan en tröja som jag måste ha på tävlingar och när vi får fisk så får vi äta en varsin damsugare.
Damsugaren är lika viktig som att ta med sig fiskeprylarna.
Ska nog börja ladda mentalt ett par dagar innan tävling från och med nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar