Etiketter

fredag 10 september 2010


Min vän Racko, det är han som "lurar" med mig på all typ av fiske.
Det var han som " lurade" mig att testa på flugfiske och sen var man fast där med.
Glömmer aldrig den första gången vi var i Fyrväpplingen och fiskade. 
Vi rodde och hade fluglinorna i vattnet efter båten. Spöt låg bredvid mig och vi pladdrade på som vanligt.
Jag satt bak i båten och inget hände, och så PANG så fick jag fisk!!!
Hade inget eget flugspö då så jag hade lånat ett av Racko.
När fisken högg så drog den ner spöt i vattent,fiske galen som jag är så sa min hjärna till mig att vända mig om fort som fan och hugg tag i spöt för fan!!!
Jag fick tag i spöt i vattnet , tog upp det och fick upp fisken.
Fattar inte hur jag kunde vara så snabb, tänk om man var så snabbtänkt när man gick i skolan.
Det var mitt första flugfiske minne.

( fisken på bilden är inte från den gången)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar