Etiketter

tisdag 7 september 2010

Jag kan ha fiskeAspergers

Jag tror att jag har fiskeAspergers, det måste finnas en " grupp" av Aspergers som heter så.

Styrkor Aspergers:


Starkt intresse för hur saker och ting fungerar och samverkar ( gillar mina fiskegrejer)
Bra tålamod för specialområdena  ( bryter inte ihop om jag inte får fisk)
Informationsinsamling ( läser fisketidningar och surfar på nätet)
Starkt logiskt tänkande ( självklart behöver jag mer fiskeprylar)
Mönsteridentifiering ( känner igen alla mina beten)
Problemlösning ( fiska mera)
Målmedvetenhet och envishet ( ger mig aldrig)

Svårigheter Aspergers:

Problem med tidsuppfattning. ( fiskar tills jag är nöjd)
Begränsade eller enformiga intressen. (fiske)
Fixeringar och låsningar i beteendet (fiske)

Men allt är inte dåligt med att ha fiskefeber.
Bättre terapeut än sjön finns inte.

















Tänk alla som missar en sådan här morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar