Etiketter

torsdag 27 september 2012

I dag var jag ledig från jobbet så jag passade på att ta en tur till Vällingby och spana in Ribatex.
Jag har pratat med Sasko i telefon ett par gånger så jag tyckte det skulle vara kul att spana in butiken.

Riktigt trevligt gäng som jobbar på Ribatex.

Läser man Om oss på Ribatex hemsida så står det bl.a :
Ni är alltid varmt välkomna att besöka oss i vår butik i Vällingby.
Jag kände mig verkligen varmt välkommen.

En massa trevligt prat och kaffe med Sasko, Gunnar och Elias plus en lunch senare så kom jag på att jag skulle faktiskt köpa lite jiggar.

Det blev lite mer än några jiggar.
 Längd 26cm
Vikt  100gr
Slitstark med lång livslängd.
Det ska bli riktigt kul att testa jiggarna på SGK Höstgäddan nu på lördag.
Det blev ett par handskar också.

Men det bästa av allt blev :
Jag har spanat in jackan på nätet, men ville testa den innan jag köper den.
Det ända " problem " med att testa jackan var att den satt perfekt!
Jag var  "tvungen " att köpa den. 
Gillade skarpt muddarna i neopren.
20.000 WP vattentäthet är inte fel.

Jag och Malin var iväg och handlade på kvällen.
Regnet öste ner på vägen hem.
Malin Sprang från parkeringen och hem , jag gick lugnt hem med luvan uppfälld.
tänke passa på att testa jackan lite.
Kassen blev blöt. Jeansen blev blöta, men tröjan var torr.
Mera rapporter kommer när jag har testat den.

Jag kommer garanterat att handla från Ribatex igen.
Riktigt bra med fri frakt också.
Glömde köpa några Skirts, kan vara kul att testa .

Orka Skirt 11cm - En gummikjol som kan användas på flera sätt, vanligast ihop med en jigg. Sätt flera på en Twisting worm 25cm och få en mus-immitation, eller på vanliga twisters och shads för att skapa extra vibrationer i vatten. Går att trä på en trekrok på vilket bete som helst.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar